Hüvelyfolyása van? Derítse ki mi okozhatja!! Forduljon hozzánk bizalommal!

Mikrobiológiai vizsgálatok

Búcsút vehet ettől a problémától!

Korszerű laboratóriumi vizsgálatokkal számos kórokozó azonosítható a hüvelyváladékban, így a folyás kezelése célzott és hatékony lehet.

Hüvelygyulladás és felborult hüvelyflóra

Ha a hüvelyváladék mennyisége, színe, szaga a szokványostól eltér, esetleg ehhez kellemetlen tünetek társulnak (égés, viszketés, irritáció, a nemi aktus során vagy utána fájdalom stb.) hüvelyi fertőzésre, vagy a hüvelyflóra kóros megváltozására kell gondolni.

A hüvelyben sokféle baktérium él kis mennyiségben, melyek a normális hüvelyflórát döntő többségben alkotó laktobacillusoknak köszönhetően nem tudnak elszaporodni. Bizonyos körülmények közt azonban ezek „átvehetik a hatalmat”. Emellett kívülről – pl. a sexualis partnertől – bekerülhetnek olyan kórokozók, melyekkel a hüvelyflóra nem tud elbánni. Mindkét esetben panaszok, tünetek jelentkeznek.

A szokásos kenetvizsgálat és tenyésztés mellett léteznek olyan modern módszerek, melyek gyorsan és pontosan fényt derítenek a panaszok okára.

A polimeráz láncreakció 1983-as felfedezése óta mára a modern biológiai kutatások és számos alkalmazott tudományterület nélkülözhetetlen módszerévé vált. A PCR jelentőségét az adja, hogy a DNS-polimeráz enzimet használva laboratóriumban, tehát in vitro, molekuláris klónozás nélkül is képesek specifikus DNS molekulákat sokszorosítani.

PCR vizsgálattal (DNS sokszorosításon alapuló polimeráz láncreakció) egyetlen mintából kimutatható, hogy a betegséget milyen kórokozó okozhatja, így a probléma pontos diagnózis alapján eredményesen kezelhető.

A mintavételt rendelőnkben nőgyógyász szakorvos végzi el!