A vizsgálathoz mindössze egy szájnyálkahártya-törlet szükséges, melyet klinikánkon szülész-nőgyógyász szakorvos pár másodperc alatt, fájdalommentesen el tud végezni.

Laktózérzékenység

Tejcukor-érzékenység (laktóz intolerancia) vizsgálat

A tejcukrot (laktózt) a bélben a laktáz nevű enzim bontja le könnyen hasznosítható egyszerű cukrokra. Ez a csecsemő számára nélkülözhetetlen folyamat. Felnőtt emlősállatokban elválasztás után a laktáz enzim működése drasztikusan csökken. Az embereknél is ugyanez lenne a helyzet, azonban a törzsfejlődés során kialakultak olyan genetikai változatok, amelyek lehetővé tették a laktáz működésének fennmaradását, vagyis a tej emésztését, amely igen hasznos volt az állattenyésztéssel foglalkozó népek között. Konvencionális okokból őket tekintjük ma „normálisnak”, míg a tejcukrot felnőtt korukban emészteni nem képes embereket „laktózintoleránsoknak”.

Mik a tünetek?

A tejcukor-érzékenység leggyakoribb tünete a tej- és tejtermékfogyasztást követő hasi fájdalom, hasmenés, puffadás, hányinger. A tünetek döntően 5 éves kor után, ritkán csak 20 év körül nyilvánulnak meg. Az állapot megkülönbözetetendő a veleszületett laktázhiánytól, amikor is egy genetikai hiba az enzim teljes hiányához vezet, így már az anyatejet sem képes emészteni a csecsemő. Szintén fontos elkülöníteni a tejfehérje-allergiától.

A tejcukor-érzékenységért felelős gén felfedezése óta lehetőség nyílik a genetikai vizsgálattal történő diagnózisra is.

Az eredmény rövid időn belül postán érkezik és közérthető értékelést is tartalmaz.