Felmerül a gyanú önben, hogy nemi úton terjedő megbetedése van? Jöjjön el derítsük ki!

Kórokozó kimutatás PCR* technikával

A nemi úton terjedő megbetegedések többféle problémát okozhatnak, ilyen pl. a genitális fekély – nemi úton terjedő kórokozó okozta lokális hámelváltozás, mely fertőzések között jellemzője, hogy a kórokozó a bejutási kapujában egy lokális elváltozás alakul ki, mely hámhiánnyal jár. Kísérő tünete lehet nyirokcsomó duzzanat a lágyékhajlatban, hólyagképződés.

A genitális fekély leggyakoribb kóorokozója Európában a Herpes simplex vírus1/2 (HSV1/2), Treponema pallidum (TP). Genitális fekély tünete előfordulhat még az alábbi betegségeben szenvedőkben: Behcet-kór, Rheumatoid artritis, Lupus.

*PCR: polimeráz láncreakció

Fertőzéses eredetű vaginitisek, vaginózisok

A vaginitisek, vaginózisok a hüvely különböző jellegű, fokozott váladékozással járó megbetegedései. Vaginitis esetén a folyás gyulladásos tünetekkel jár, a bakteriális vaginózist viszont gyulladásos tünetek nem kisérik.

Bakteriális vaginózis

A bakteriális vaginózis egy polimikróbás megbetegedés a hüvely mikróbaflórájának az anaerob flóra felé való tolódásával, mely a védőhatású lactobacillus flóra zavarával jár.
Számos hajlamosító tényezője ismert: IUD, terhesség, fogamzásgátlók, gyakori irrigálás, tampon, egyéb STI fertőzés, fokozott szexuális aktivitás, antibiotikumok.

Klinikai tünetek: híg, szürkésfehér váladék, rothadó halra emlékeztető szag, a hüvely nyálkahártyája nem gyulladt.

A molekuláris technológiák lehetővé tették újabb, a rutin tenyésztési módszerekkel nehezen kimutatható mikroorganizmusok kóroki szerepének feltárását a bakteriális vaginózisban. A molekuláris teszt szenzitivitása és specificitása is megfelelő ezért ajánlott technológia a bakteriális vaginózis diagnózisára!

A polimeráz láncreakció (szokásos rövidítése PCR) egy molekuláris biológiai technológia DNS enzimatikus amplifikálására élő szervezet - például E.coli vagy élesztő - igénybevétele nélkül. A technológia lehetővé teszi a DNS egy kis darabjának megsokszorozását analízis céljából. A PCR általánosan használt módszer az élettudományi kutatásokban és egészségügyi laboratóriumokban a legkülönfélébb feladatokra pl.: örökletes betegségek kimutatása, ujjlenyomat azonosítása, fertőző betegségek diagnosztikája, gének klónozása, apasági vizsgálatok elvégzésére.

A fenti vizsgálatokat rendelőnkben nőgyógyász
szakorvos végzi el!